Nicolas Faith - Cognac (2004)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Ton »

In 2004 en 2005 zijn twee verschillende boeken van Nicholas Faith op de markt gekomen die beide als titel Cognac hebben.
Het zijn echter verschillende boeken en het boek uit 2005 bestaat met 2 verschillende omslagen.
Een en ander is nogal verwarrend, met name doordat je op Amazon.com het ene boek kunt selecteren, maar vervolgens de inhoud van het andere boek te zien krijgt :evil: . Daarbij krijg je dan nog wel een pop-up te zien met de tekst: "This view is of the Hardcover edition (2006) from MITCH. The Hardcover edition (2006) from MITCH that you originally viewed is the one you'll receive if you click the Add to Cart button at left.". Die tekst is ook niet echt verduidelijkend. Je kunt dan "in het boek" kijken, maar krijgt wel de inhoud van het paarse boek te zien en niet van het boek dat je volgens de tekst in het winkelwagentje kunt doen :evil: .
Om een en ander te verduidelijken:
- in 2004 kwam het boek Cognac uit met de paarse foto; ISBN10: 1840009039; ISBN13: 9781840009033 (1e foto). Dit boek heeft ca. 300 pagina's en bestaat voornamelijk uit tekst met enkele zwart-wit fot's. In 2006 is een nieuwe druk uitgekomen.
- in 2005 kwam het boek Cognac uit met de foto van enkele flessen voorop; ISBN10: 1840009020; ISBN13: 9781840009026 (2e foto). Dit boek heeft 176 pagina's, heeft veel tekst en ook veel kleurenfoto's.
- met dezelfde ISBN-nummers is dit boek ook nog met een andere omslagfoto uitgebacht (3e foto) Het is een foto van de Charente boven en onder wat gereedschap van een tonnenmaker. Het is precies hetzelfde boek. De beschrijving van dit boek is in een andere topic te vinden. Klik hier.

Wanneer je bij Amazon.com het boek 1840009039 selecteert, krijg je ook de beschrijving van dit boek en kan je "in het boek" kijken (enkele voorbeeldpagina's, index, omslag etc.).
Waneer je bij Amazon.com het boek 1840009020 selecteert, krijg je weliswaar de beschrijving van dit boek, maar als je 'in het boek' wilt kijken, krijg je de al genoemde verwarrende pop-up te zien en krijg je pagin's te zien van het paarse boek.

Een beschrijving van het paarse boek (van de uitgever): This illuminating study of cognac—written by an internationally recognized expert and leading authority on the subject—explores the fascinating, often dramatic history of this spirit and the world-famous town of its origin. Nicholas Faith tells an extraordinary story of fraud and reveals how it helped provide the foundation for the system of control that now protects its manufacture and sale. He closely examines every aspect of cognac’s increasing prominence in today’s markets, gives detailed profiles of cognac’s key producers, and presents a full account of the intricate production techniques used to make cognac. To top it off, there’s a complete guide to drinking and enjoying the wide range of cognacs available worldwide. 
Bijlagen
isbn 1840009039
isbn 1840009039
Nicholas Faith 2004.gif (10.11 KiB) 5163 keer bekeken
isbn 1840009020
isbn 1840009020
Nicholas Faith 2005(2-2).jpg (7.02 KiB) 5163 keer bekeken
isbn 1840009020
isbn 1840009020
Nicholas Faith 2005.gif (6.29 KiB) 5163 keer bekeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door wouter »

Ton, heb jij dit boek?

Zoja, verschilt het wezenlijk met de andere versie?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Ton »

Helaas heb ik het boek niet. Ik ga volgende maand naar London en probeer het dan op de kop te tikken.
Mijn indruk is dat er wel duidelijke verschillen zijn; of de verschillen wezenlijk zijn weet ik niet. Aan de beschrijving van de inhoud te zien volgt het boek globaal wel dezelfde lijn. Misschien wijdt hij over de diverse onderwerpen alleen maar wat meer uit.
In elk geval heeft het boek zo'n 125 pagina's meer en zouden er ook nog eens veel minder platen/foto's in staan.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Ton »

Op de site van Cognacguide.de (http://www.cognacguide.de/html/literatur.htm) staan beide boeken beschreven.
Zie de verschillen (en ook overeenkomsten) in de beschrijving.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Ton »

Inmiddels kom ik tot de conclusie dat de drie boeken toch alledrie hetzelfde moeten zijn. De inhoudsopgaven van de drie boeken zijn identiek.
Dat het ene boek 258 pagina's heeft en het andere 176 komt dan door het verschil in opmaak.
Toch kom je ook nog het paarse boek met een opgave van 300 pagina's tegen. Daar heb ik nog geen verklaring voor. Mogelijk is dat een heruitgave...?
Als iemand het weet, mag hij het zeggen.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Roland »

Ton schreef:Inmiddels kom ik tot de conclusie dat de drie boeken toch alledrie hetzelfde moeten zijn. De inhoudsopgaven van de drie boeken zijn identiek.
Dat het ene boek 258 pagina's heeft en het andere 176 komt dan door het verschil in opmaak.
Toch kom je ook nog het paarse boek met een opgave van 300 pagina's tegen. Daar heb ik nog geen verklaring voor. Mogelijk is dat een heruitgave...?
Als iemand het weet, mag hij het zeggen.
Ik heb zojuist 3 cognacboeken op de kop kunnen tikken.
Waaronder dit "paars" "exemplaar van Nicolas Faith - Cognac.


Ik laat u volgende week weten hoeveel pagina's het zijn.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Roland »

Ton schreef:Inmiddels kom ik tot de conclusie dat de drie boeken toch alledrie hetzelfde moeten zijn. De inhoudsopgaven van de drie boeken zijn identiek.
Dat het ene boek 258 pagina's heeft en het andere 176 komt dan door het verschil in opmaak.
Toch kom je ook nog het paarse boek met een opgave van 300 pagina's tegen. Daar heb ik nog geen verklaring voor. Mogelijk is dat een heruitgave...?
Als iemand het weet, mag hij het zeggen.
Ik heb zojuist 3 cognacboeken op de kop kunnen tikken.
Waaronder dit "paars" "exemplaar van Nicolas Faith - Cognac.


Ik laat u volgende week weten hoeveel pagina's het zijn.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Roland »

Roland schreef:
Ton schreef:Inmiddels kom ik tot de conclusie dat de drie boeken toch alledrie hetzelfde moeten zijn. De inhoudsopgaven van de drie boeken zijn identiek.
Dat het ene boek 258 pagina's heeft en het andere 176 komt dan door het verschil in opmaak.
Toch kom je ook nog het paarse boek met een opgave van 300 pagina's tegen. Daar heb ik nog geen verklaring voor. Mogelijk is dat een heruitgave...?
Als iemand het weet, mag hij het zeggen.
Ik heb zojuist 3 cognacboeken op de kop kunnen tikken.
Waaronder dit "paars" "exemplaar van Nicolas Faith - Cognac.


Ik laat u volgende week weten hoeveel pagina's het zijn.
Het zijn er 258.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Nicolas Faith - Cognac (2004)

Bericht door Ton »

Dank je wel :)
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”