Annie Lee - Courvoisier, guide to cognac

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Annie Lee - Courvoisier, guide to cognac

Bericht door Ton »

Auteur: Annie Lee (Edited by Annie Lee)
Titel : Courvoisier, guide to cognac
Uitgever: Penguin Books, 1996
Pag.: 58
ISBN-13: 978-0146003530

Aangezien dit boekje een heus ISBN-nummer heeft, wil ik er toch iets over schrijven.
Het is een klein boekje (13,5 x 10,5 x 0,4 cm) dat te koop is geweest voor 60 p, maar geschreven is in opdracht van Courvoisier (copyright Courvoisier).
Het ziet er uit als een boekje dat je krijgt bij het kopen van een fles Courvoisier en misschien is dat ook wel gebeurd in de praktijk.
De eerste 23 pagina's beschrijven de geschiedenis van Cognac, de regio Cognac en het productieproces.
Daarna 12 pagina's over Courvoisier, hun geschiedenis en hun producten.
Vervolgens 20 pagina's met advies hoe je cognac drinkt, recepten voor cocktails en enkele recepten van de chef-kok van Courvoisier.
Het lijkt me een hele klus om in zo'n klein boekje al deze onderwerpen te behandelen. Je moet je dan noodzakelijkerwijs sterk beperken tot de hoofdlijnen. Dat is goed gelukt en het is een zinnig verhaal geworden en logisch opgebouwd.
Toch staat er natuurlijk vanwege het kleine formaat maar weinig informatie in en eigenlijk begrijp ik niet goed dat dit boekje enig bestaansrecht heeft. Er zijn zoveel betere boekjes voor een beginnend cognacliefhebber.
Bijlagen
Lee Annie.jpg
Lee Annie.jpg (93.57 KiB) 2411 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Annie Lee - Courvoisier, guide to cognac

Bericht door Hans »

Ton schreef:.......en eigenlijk begrijp ik niet goed dat dit boekje enig bestaansrecht heeft. Er zijn zoveel betere boekjes voor een beginnend cognacliefhebber.
Mooi, dat jij dit in kaart brengt. Deze hoeven we dus niet te kopen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”