Platin XO

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Platin XO

Bericht door Jurrien »

Vandaag voor de tweede keer geprobeerd om cognac te proven bij Le Palin. De restaurant eigenaar heeft vandaag nogmaals gebeld naar zijn vriend om aan te kondigen dat wij langs zouden willen komen. Vandaag was het wel mogelijk.

Le Palin of Le Platin. De Familie Monier bezit twee bv's (merknamen) waarin zij verschillende activiteiten onder hebben gebracht. De XO en Pineau de Charentes worden onder het merk Le Platin op de markt gebracht. De VS, VSOP en wijnen onder Le Palin.

De cognac is verpakt in een vergelijkbare karaf als Chollet. Op het etiket staat het volgende: " Les cognacs "Le Platin" sont le fruit d'un assemblage privilégiant finesse, ronder et moelleux. Ce XO, patiemment amené à maturité, vous offrira toute la palette subtile de ses arômes." Ik heb daar weinig op aan te vullen op dit moment.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Platin XO

Bericht door Ton »

Dat is familie van Paul en Franck Monier. Franck heeft na het echec van Pierre Ferrand een tijdje met hem samengewerkt. Samen brachten ze Monier-Ferrand op de markt. Nu staat Marie-José Monier aan het hoofd, voor zover ik weet. Verder weinig van bekend helaas...
Hoe kom je daar zo bij?
Wonen ze nog in Chassors?
Wat staat er op de fles als merknaam? Kun je misschien een foto plaatsen van een fles?
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Platin XO

Bericht door Jurrien »

Hoe kom je daar zo bij?
Ik zat te eten in een eenvoudig maar goed restaurant en daar hebben ze diverse flessen Le Platin en Le Palin staan. Na een gesprek met de eigenaar van het restaurant werd mij verteld dat dit vlakbij was en of ik het wilde bezoeken. Hij belde direct.
Wonen ze nog in Chassors?
Ja zeker, tegen over het plaatselijke kerkhof :D
Wat staat er op de fles als merknaam?
Le Platin
Kun je misschien een foto plaatsen van een fles?
Via messenger naar je toegezonden.
Laatst gewijzigd door Jurrien op do 01 mar 2018, 11:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Platin XO

Bericht door Roland »

Jurrien schreef:Kun je misschien een foto plaatsen van een fles?
Via messenger naar je toegezonden.
28377784_383777612094011_2735020597953969196_n.jpg
28377784_383777612094011_2735020597953969196_n.jpg (51.62 KiB) 8273 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Platin XO

Bericht door Jurrien »

Roland, hartelijk dank voor het plaatsen van de foto.
Plaats reactie

Terug naar “Le Platin (ook: Le Palin)”