CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Eefbulder »

Op vrijdag 7 oktober organiseren wij een cognacproeverij in: 8-)

Galerie Art et Livre
Minrebroederstraat no. 10
Utrecht
aanvang vanaf 19.00 uur
Vanaf het CS is het ongeveer 15 min. lopen naar de galerie.
De kosten zijn € 15,- p.p.
Er is plaats voor maximaal 15 personen en het is deze keer niet exclusief voor Cognac Review. We hopen, in deze mooie intieme ruimte vol met prachtige kunst, een leuke, gezelllige en ook nog een leerzame avond te hebben.

Wat zullen we zoal gaan proeven:
- de nieuwe VSOP van Bertrand
- de range van Gourmel
- een nieuwe cognac grande champagne ( hopelijk lukt het nu wel)
- een aantal oude bekenden
- de XO cigar van Drouet
- etc.

aanmelden graag via onderstaande lijst
-1 Hans
-2 Tim
-3 Jaap
-4 bezet
-5 bezet
-6 bezet
-7 Ton
-8 Andre
-9 intro Andre
-10
-11
-12
-13
-14
-15

Het kan helaas maar een kleine groep zijn dit gezien de beschikbare ruimte, we zijn nog wel bezig een proeverij in Schiedam te organiseren we hopen dit de 8e oktober te kunnen doen en dan in de middag. Hierover zal ik berichten zodra we een bevestiging hebben.
DE proeverij in Schiedam hebben we verplaatst naar:

Proeverij Polderpoort
Locatie: Restaurant Polderpoort, Watersportweg 11, 3138HD Vlaardingen
Datum en tijd: zaterdag 8 oktober van 14.00 uur tot 17.00 uur
Kosten : € 15,00 per persoon

aanmelden kan via onderstaande link

http://www.cognacnet.eu/aanmeld-formulier/

met vriendelijke groet en graag tot ziens,
Laatst gewijzigd door Eefbulder op zo 02 okt 2011, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Hans »

Hoi Eef,

Heb Tim en mezelf op de lijst gezet. Is er een mogelijkheid om speciale cognac te proeven tegen bijbetaling? Zoals bijvoorbeeld de Audry Aristide, de Gourmel 1972 en/of de Bertrand Hors d'Age?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Ton »

Ik heb zeker interesse, maar er is sprake van een andere afspraak op die avond, die evenwel nog niet vaststaat.
Als ik weet of ik kan, laat ik het weten en dan hoop ik dat er nog een plekkie is.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door wouter »

Klikt goed, laat het echter deze keer schieten ivm de verbouwing en verhuizing...

Volgende keer beter! :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Ton »

Count me in!
Tot volgende week :D
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Hans »

De proeverij van CognacNet vanavond in Utrecht was zeer geslaagd.

Er werden een aantal jonge maar ook oudere cognacs geproefd. Zoals de Bio Attitude van Gourmel, de Bertrand VSOP, de Drouet VSOP en XO, van Gourmel de hele promenade en cognac (nu ook verkrijgbaar in hele flessen), de Doussoux XO single cask, Bertrand Napoleon (de oude, van opa Bertrand) en nog een nieuwe cognac van Bertrand: de Fine Mélina (naar de jongste dochter des huizes). Staat nog niet op de site van Bertrand of CognacNet. Een jonge, zoete, zachte cognac.

Ik heb geen smaaknotities gemaakt. Geen slechte cognacs geproefd en eigenlijk voor alles geldt dat de prijs/kwaliteitverhouding goed is. Mijn persoonlijke voorkeuren werden weer bevestigd: Bertrand en Drouet sprongen eruit. Ook eindelijk de gelegenheid gehad de Réserve Aristide eens goed te proeven, de vorige keer ging hij wat ten onder in de veelheid van andere cognacs. Sublieme Grande Champagne! Volgens Eef beter dan de Tesseron no. 29. Daar ben ik het nog niet mee eens, maar ze gaan elkaar zeker niet ver uit de weg. Misschien maar eens naast elkaar zetten....

Maar goed, zeer geslaagd weer, Eef en Klaas, bedankt. Op naar de volgende.

Zaterdag is er nog een kans voor de spijtoptanten, in Vlaardingen
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: CognacNet proeverij 7 oktober Utrecht

Bericht door Ton »

Ook voor mij was dit weer een geslaagde proeverij. Klaas en Eef zijn er in geslaagd mij weer een aantal geheel nieuwe (tenminste voor mij onbekende) cognacs voor te schotelen.
Nu ik een reactie wil schrijven, merk ik wat er nog ontbrak: een tastingformulier.
Ik weet nog een aantal opmerkingen over de cognacs, maar kan ze niet meer koppelen aan de juiste merken en flessen.
Enkele hadden een duidelijk zoetje, waarbij we ons afvroegen of er misschien de maximale hoeveelheid suiker aan was toegevoegd.
Eén cognac had een zeer duidelijke toffee smaak. Bij weer een andere proefde iemand kervel en anijs. Maar welke ook al weer? Dus tip voor volgdende keer: tastingformulier meeenemen.
Ik weet wel dat ik onder de indruk was van de Drouet XO en de Gourmel Age des Fleurs. Ik vond die Age des Fleurs zelfs wat beter dan de Age des Épices, maar daar was zeker niet iedereen het mee eens.
Voor een zeer gering extra bedrag kon de Audry Aristide worden geproefd: fantastisch. Beetje bijterig vanwege het hoge alcoholpercentage, maar mooi aroma, zeer complexe smaken van kruiden, fruit (peer), bloemen (viooltjes), peper, kruidnagel en lange afdronk. Ja, deze kan ik me nog wel goed herinneren.... het was ook de laatste.

Bedankt weer Klaas en Eef en tot volgende keer.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”