14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
RichardBlesgraaf
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 11:34

14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door RichardBlesgraaf »

Op zondagmiddag 14 november van 14.00 t/m 18.00 organiseren wij voor de 5de keer onze grote NAJAARS-WIJNPROEVERIJ in het Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach Hotel, Kennemerboulevard 250, IJmuiden.

Het beloofd dit jaar weer een verrassende proeverij te worden. Deze najaars wijnproeverij staat dit jaar in het teken van prachtige wijnen uit vooral Frankrijk, Italië en Spanje. Diverse huizen van naam uit de traditionele wijnstreken zullen ruim vertegenwoordigd zijn. Speciale gast is dit jaar wijnmaker Paco Santa Disla van het Spaanse wijnhuis CASTAÑO. Bevlogen als hij is presenteert hij zijn wijnen met zijn Spaanse passie. Ook presenteren wij een uitgebreide range aan Champagne, Rutte jenevers en likeuren, Calvados, Grappa's en Cognac van diverse huizen. . Lheraud, Ragnaud-Sabourin, Jean Filloux, Martell en Remy Martin zijn de cognac huizen die er te proeven zijn. De laatste twee huizen via een masterclass met XO en VSOP.
U kunt kosteloos deelnemen aan een verrassende Cognac masterclass met Jos Huffmeijer, de cognac expert van Nederland! Verrassend mag ook genoemd worden het te proeven assortiment Single Grape Brandy's van Monteru ( Tessendier & Fils ). Voor de forum leden hebben wij onder de tafel :-)! Tesseron te proeven.
Verder geven de wijnimporteurs Kwast Wijnkopers, Vinée Wijnimport, Oud Reuchelin & Boelen, Wijnkoperij Cees van Noord, Hosman Vins wijnimport, Great Grapes, en Fourcroy Nederland acte de presence met een groots en uitgebreid wijnassortiment.
Uiteraard voorzien wij deze proefmiddag van ons Franse kaasbuffet. Zalmrokerij Smeding uit IJmuiden is aanwezig om hun onovertroffen gerookte zalm te laten proeven.

Wilt U na deze Bourgondische proeverij nog heerlijk nagenieten….? Dat kan!
Het Holiday Inn serveert in het sfeervolle restaurant ‘Beaufort’ een tongstrelend 3-gangen menu voor slechts € 29,95. Kortom laat u inspireren voor de maand december.

Toegangskaarten á € 7,50 zijn verkrijgbaar bij ons in de slijterij of kunt u reserveren via info@zeewijck.nl of via tel; 0255-540331.

We verwelkomen U graag op zondagmiddag 14 november a.s.!

Met vriendelijke groeten namens Team Zeewijck,


Esther en Richard Blesgraaf
http://www.zeewijck.nl
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: 14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door wouter »

Wat leuk! Ik ben van de partij! Ijmuiden is tenslotte niet zo ver weg voor mij... :D

Nog even kijken hoe ik daar ga komen, auto is niet verstandig maar heb ook weer zo'n schijthekel aan de OV... :oops:
RichardBlesgraaf schreef:Voor de forum leden hebben wij onder de tafel :-)! Tesseron te proeven.
Hou ik je aan 8-) welke Tesseron is het?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
RichardBlesgraaf
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 11:34

Re: 14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door RichardBlesgraaf »

Beste Wouter,

alle 4 voor een zeer select gezelschap......
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: 14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door wouter »

Kijk uit naar de proeverij morgen! :D

@ Eurotail/Stefan, kom jij ook?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: 14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door wouter »

Nu op terugreis door de regen met het OV. De proeverij in IJmuiden was zeer geslaagd! Lekkere Cognacs geproefd, leuke masterclass bijgewoond van Jos Hufmeijer en leuke contacten opgedaan namelijk Eef Bulder en zijn echtgenote!

Jos Hufmeijer liet in zijn masterclass na een korte introductie de verschillen tussen Martell en Remy Martin zien, hierbij kregen we alle cognacs van deze merken te proeven tussen de Vsop en XO, het was erg leuk om de verschillen hiervan te proeven!

VSOP: De Remy vond men het lekkerst.
Napoleon: vergelijking tussen de Coeur de Cognac met de Cordon Bleu, de Cordon Bleu won deze vergelijking met vlag en wimpel, maar is ook wel 2x zo duur...
XO: de Martell was toch net iets voller en smaakvoller tov de XO van RM. Kortom prachtige XO van Martell!

Verder aantal mooie Montifauds, Jean Fillioux, Lherauds, Tesserons en Ragnaud Sabourins geproefd maar hier later nog een review over... ;)

Prachtige proeverij dus! Bedankt Richard!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: 14 nov. Wijn & Cognac najaarsproeverij

Bericht door Eefbulder »

Een beetje laat maar toch, ik kan me geheel aansluiten bij de woorden van Wouter het was een prima georganiseerde druk bezochte proeverij met een prima assortiment cognacs.
Ik wil wel zeggen het vanonder de tafel proeven was zeer de moeite waard.
Leuk was zeker de ontmoeting met Wouter we troffen elkaar toevallig bij de cognac stand. 8-)
Groet,
Eef
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”