Cognacbeurzen in België

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Cognacbeurzen in België

Bericht door Bart »

In Lille (Rijsel, Frankrijk, tegen de grens van België) is elk jaar een cognacbeurs en in Sint-Niklaas binnen een paar maanden ook, die Erik Michelet wist te zeggen dat ze daar op een beurs zouden gaan staan:
Tous les ans, nous faisons une Foire aux Vins au mois de mars à SINT-NIKLAAS (11, 12 et 13 mars 2011) et nous vous proposons de vous envoyer des entrées gratuites pour l'année prochaine.
Nous serons heureux de vous y rencontrer et de vous faire déguster nos produits.
Laatst gewijzigd door Bart op do 16 sep 2010, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognacbeursen in België

Bericht door wouter »

Bedankt voor de informatie Bart!

Weet jij wanneer de beurs in Lille (Rijsel) plaatsvindt? En waar precies? Adres en dergelijke...

Het adres van Sint-Niklaas hoor ik ook graag ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Cognacbeursen in België

Bericht door Eefbulder »

Beste mensen/ liefhebbers

De bijeenkomst in Belgie is mij niet bekend wel weet ik dat er elk jaar in Brussel een Pineaufeest is dat samenvalt met de autoloze zondag ( maar eens Googelen denk ik) zie link.

De beurs in Lille is in november dit zijn beursen die door heel Frankrijk worden georganiseerd.
Ik heb er een paar bezocht en zal kort beschrijven hoe het er uit ziet: je komt aan betaald je entree krijgt een glas en daarmee ga je op pad langs al die kraampjes met producenten en hun producten. Daar proef je wat je maar wilt en koop je wat je bevalt.
Er staan echt heel veel kraampjes en hierin vind je een ruime sortering van wat La France zoal te bieden heeft op het gebied van Wijnen, Champagnes en gedestileerd.
Deze beurzen worden georganiseerd door de Vigenrons Independant mijn collega en ik hebben vorig jaar in Lille contacten gelegd voor CognacNet en o.a. deze producenten hebben we later bezocht.

Lille : Hall Paris et Bruxelles - Lille Grand Palais du 20/11/2009 au 23/11/2009
Dates/horaires :
20-21-22 novembre: 10h-20h
23 novembre: 10h-18h



Prix d'entrée :
Prix d’entrée : 6 Euros
Réduction : 3 Euros


Brussel
hier geef ik de link, ik kreeg de info niet gecopieerd

http://www.pineau.be/indextrophNL.html

groet,
Eef Bulder
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognacbeursen in België

Bericht door wouter »

Wat betreft de beurs in Lille, hoeveel Cognac merken staan daar ongeveer?

Wordt er bij het Pineaufeest in Brussel ook Cognac geschonken/geproefd?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Cognacbeursen in België

Bericht door Eefbulder »

Hai Wouter,

Of er in Brussel ook cognac geproefd wordt, ik denk het niet het gaat daar primair om de Pineau.
Het aantal cognacproducenten op die beursen ik weet niet hoeveel het er zijn, ik schat in meer als 10 . En het zijn de onafhankelijke producenten waardoor het de wat kleinere huizen zijn. Maar bijvoorbeeld een Paul Giraud staat er ook en die maakt toch wel hele lekkere eigenwijze cognacs, wij van cognacnet.eu hadden hem graag op onze site aangeboden maar hij heeft al een importeur in NL ( http://www.partners-in-wijn.nl) jammer voor ons.

groet,
Eef
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Cognacbeursen in België

Bericht door Bart »

Amai, is die zo trouw aan die éne importeur? Vind ik straf. Je zou toch denken, een extra kanaal is extra afzetmogelijkheden?

Trouwens veel succes met jullie webwinkel !

Bart
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”