Jury gezocht

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Jury gezocht

Bericht door CognacExpo »

Het evenement Discover Cognac moet nog beginnen maar wij zijn al weer druk bezig voor de 2019 versie. 60+ merken, een magazine, foodparing, Cocktails en een prijsuitreiking voor beste VSOP en beste XO. Maar om de prijs echt waarde te geven, zijn wij opzoek naar jou!
Cognac ambassadeur Nederland Rowin Niewerth heeft 30 Cognacs met het predicaat VSOP en 30 Cognacs met de vermelding XO (Hogere kwaliteiten doen niet mee) voor ons geselecteerd, die in Nederland verkocht worden. Nu is het aan de Nederlandse Consument om te bepalen welke de lekkerste is.

Hoe werkt het?
Je kunt je opgeven voor de jury VSOP en/of XO via jury@DiscoverCognac.nl Via de post ontvang je iedere maand een blanco doos met daarin 6 samples van 25ml. 5 zendingen in totaal. Via een Online formulier geef je elk sample een cijfer voor: Geur, Smaak, Afdronk, Burn en totaal. Tijdens Discover Cognac 2019 worden de winnaars bekend gemaakt. De kosten voor deelnamen bedragen: VSOP: €50,- XO: €60,- VSOP & XO samen: €70,- Aan het einde word de lijst bekend gemaakt van de geproefde Cognacs zodat je weet welke je het lekkerste vond. Inschrijven kan tot 28 juni, 10 juli worden de eerste sample boxen verzonden. Verzending uitsluitend in Nederland
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Jury gezocht

Bericht door CognacExpo »

Op en aanmerkingen zijn welkom
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Jury gezocht

Bericht door Jurrien »

Wat een leuk initiatief. Bijdrage in de verzendkosten vragen lijkt mij alleszins redelijk. Met name de combi VSOP en XO voor 70 is meer dan interessant, vind ik. Een andere kijk op jury leden zou kunnen zijn dat het kosteloos zou moeten/kunnen. Door het vragen van een bijdrage, verkrijg je mijns inziens ook een hogere betrokkenheid! Niet dat er anders geen betrokkenheid is maar wellicht iets minder. ;)

Ik ben benieuwd naar de te proeven cognac's. Wellicht dat er voor mij nog onbekende cognacs bij zitten.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Jury gezocht

Bericht door CognacExpo »

Voor de extra info.

VSOP tot maximaal €50,- per fles 70cl
XO tot maximaal 150 euro per fles 70c Vintage uitgesloten.

Het is ook mogelijk om alle Cognacs in 1x te ontvangen.
Gebruikersavatar
CognacExpo
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 11:04
Contacteer:

Re: Jury gezocht

Bericht door CognacExpo »

had iets meer enthousiasme of feedback verwacht ;)
hahaha het lijkt me zo mooi om met 100 man/vrouw een oordeel te velen over Cognacs. waarvan niemand weet wat er in zit. Blanco. Zonder dat je weet welk merk, gebied of iets. Alleen maar dat het een VSOP of een XO is. En dat we in 2019 kunnen zeggen ja dit is de Beste XO of de beste VSOP ipv al die goude stickertjes van commerciële bedrijven. Ja ik weet tot 150 euro xo is niet heel veel. zag dat Hennessy XO en Frapin Vip XO er dan net buiten vallen. Misschien dan toch verhogen naar 200 ... maarja dan kan je ook bezig blijven ....

feedback lieve Cognac vrienden Feedback en input is wat ik vraag ;)
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Jury gezocht

Bericht door easmits »

Hoi Rowin,

Ik zie het nu pas, sorry. Maar te gek idee! Ik vind blind proeven heel erg leuk en doe graag mee. Ik vind 70 euro heel schappelijk (voor VSOP & XO).
Wel zou ik eerder willen weten wat ik die week gedronken heb; houd je actief betrokken. Verder lijkt me voor een hogere prijs maar dan met een iets hoger prijssegment ook interessant; misschien voor een volgende keer.

Groet,
Emile
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jury gezocht

Bericht door Ton »

Helemaal eens met vorige reacties: erg leuk idee! En de kosten zijn niet hoog. Voor mij geldt dat ik het best lastig vind om een oordeel te geven over een cognac op basis van één glas, daarom had ik ook nog niet gereageerd. Maar ik wil zeker wel meedoen. Ik ga dan voor de XO-variant.
Ik hoop dat er meer mensen gaan reageren!
Ga je het ook op de expo promoten?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Jury gezocht

Bericht door Roland »

Ton schreef:Ga je het ook op de expo promoten?
Zou ik zeker doen.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jury gezocht

Bericht door JohanB »

Jammer dat het enkel in NL kan, anders had ik ook graag mee gedaan.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Jury gezocht

Bericht door Roel »

Leuk idee. Ga ook zeker meedoen!
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”