Irish Whiskey

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Irish Whiskey

Bericht door Michiel »

De Schotse whisky is al eens besproken in een topic op dit forum.

Daarnaast heb ik voorzetjes gegeven voor discussies over bourbon en rum. Irish whiskey hoort naar mijn mening zeker ook in dit rijtje thuis.

Wat mij in zowel de betere cognacs, rums, bourbons en ook speyside malts aantrekt is de puurheid van de fruittonen en smaken en de zachtheid.

Dit vind ik ook terug in Irish Whiskies zoals Tulamore Dew, Jameson en Redbreast. Zijn er nog meer liefhebbers van dit levenswater uit Ierland?
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Irish Whiskey

Bericht door wouter »

Zoals ik al in het topic over Guinness vermelde, ga ik mijn hele leven al naar Ierland op vakantie, hier ligt een groot deel van mijn leven. Dus van Irish Whiskey kan ik zeker genieten.

Hoewel Ierland heel lang niet echt bijzondere Whiskeys maakte en dan vooral hetzelfde qua smaak, zie je nu steeds meer variatie: Single Malts, Peated, etc. Veel van deze ontwikkelingen zijn te danken aan de destilleerderij Cooley...

Mijn favoriete Whiskey uit Ierland is, Powers.
De Gold label van John Power, is de meest verkochte Whiskey in heel Ierland. In Nederland is Powers helaas een vergeten Whiskey fabrikant. De Gold Label heeft onmiskenbaar meer aroma dan de overige Irish Whiskey’s (Paddy, Jameson, Tullamore Dew, Bushmills) met zijn eigen kenmerkende pot-still bestanddeel dat wordt onderbouwd door een moutige body. Hierdoor past deze Whiskey voor mijn gevoel het beste bij een lekkere pint Guinness.
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”