Grand Breuil Elite

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Grand Breuil Elite

Bericht door Jurrien »

Dit is een van de merken van het cognac huis Tessendier & Fils. In het boek van Koops staat dat dit het merk is dat bekend staat om zijn fruitigheid. Ik heb afgelopen weekend een fles Grand Breuil Elite gekocht en geproefd. Op de website van Grand Breuil staat het volgende:
Distilled in Jarnac on the banks of the Charente then aged and blended at the Breuil estate, owned by the Tessendier family, COGNAC ELITE combines modernity of style with a tradition of quality.
The perfect gift for a connoisseur able to appreciate the delicate aromas of prune and cinnamon mixed with floral fragrances.
Blend of Grand Champagne and Petite Champagne with a touch of Fins Bois, this offers guaranteed enjoyment whether drunk straight or over ice.

Ik kom persoonlijk tot het volgende:
In de neus in eerste aanleg velpon. De kleur is donker taan. Na enige handverwarming volgt er een bloemige geur (lelie) en kruiden (kaneel en peper). In de mond in eerste een ronde en zoete beginsmaak maar eindigt met peper (beetje scherp). Middellange afdronk.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Grand Breuil Elite

Bericht door Roland »

GB_elite_carafe_etui_web.jpg.jpg
GB_elite_carafe_etui_web.jpg.jpg (27.47 KiB) 10460 keer bekeken
Mooie fles.

Over de leeftijd vind ik niets terug.

Ik vermoed dat deze tussen de VSOP en de XO gepositioneerd is.
De XO zou 25 jaar oud zijn.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Grand Breuil Elite

Bericht door Jurrien »

Uit mijn aantekeningen uit mei 2014 kan ik opmaken dat de cognac circa 15 jaar oud zou zijn aldus informatie van de importeur.
Plaats reactie

Terug naar “Grand Breuil”