Vallein-Tercinier – Hors d’Age

Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Vallein-Tercinier – Hors d’Age

Bericht door Roland »

Ton schreef:Die avond is er namelijk ook nog een (besloten) proeverij voor een whiskeyclub :?
Maar ze zijn wel met 30 :o
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Vallein-Tercinier – Hors d’Age

Bericht door JohanB »

Mijn bevindingen van een blind sample.

WTF is dat eigenlijk? Bij het inschenken begon ik al te twijfelen. Na wat ademen in mijn glas was ik er nog meer van overtuigd. Na een eerste sip wist ik het wel zeker. Dit is geen whisky, maar een cognac of een armagnac. Na x aantal minuten rook ik noten, nadien pompelmoes (komt ook in de smaak terug). Die pompelmoes deed mij dan weer twijfelen aan die cognac. Ik schat dat het alcohol% iets van 40 % moet zijn. De geur en de smaak zijn best aangenaam, maar hij mist een beetje body en heeft een korte afdronk, maar na een tijd komt die weer opzetten.

Dit is een heel speciale cognac! De geur en de initiële smaak zijn heel typisch cognac, maar wat daarna volgt is dat dan weer niet. (tot zover dus mijn beperkte kennis van cognac) Die smaak van noten heb ik alleen nog maar geproefd in een paar Japanse whisky's. Die pompelmoes proef ik dan weer regelmatiger in Schotse whisky's. Ik ben daar nu niet direct fan van, maar op de manier dat die pompelmoes te herkennen viel (sporadisch, af en aan, niet dominant) kan ik zeker waarderen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Vallein-Tercinier”