La Fontaine Joyeuse (chateau de)

Plaats reactie
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

La Fontaine Joyeuse (chateau de)

Bericht door zeesting »

IMG_0061.JPG
Chateau de La Fontaine Joyeuse gelegen te Louzac in de Borderies, produceert slechts een vsop en een xo.
Heb deze flessen pas in m'n bezit, nog geen proefnotitie, maar de naam klinkt toch al veelbelovend. :D
(Te koop bij Jurgen in Zottegem, voor respectievelijk 30 en 60 euro)
Laatst gewijzigd door zeesting op ma 06 jan 2014, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: La Fontaine de Joyeuse (chateau de)

Bericht door Hans »

Een nieuwe voor mij Marc. Wat research gedaan. La Fontaine Joyeuse is een merk van Alain Vinet, die in het Château de Font-Joyeuse een distilleerderij en museum exploiteert. Over de cognacs die hij verkoopt kon ik geen informatie vinden.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Oudere Borderies kunnen erg lekker zijn, zoals de Grateaud XO en natuurlijk de onovertroffen Paul Beau Borderies Extra Vieilles
FontJoyeuse1.JPG
FontJoyeuse1.JPG (44.82 KiB) 11419 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: La Fontaine de Joyeuse (chateau de)

Bericht door Ton »

Leuke vondst Marc. Dit is één van de weinige flessen waar ik nog geen afbeelding van had (ik verzamel van elk merk één afbeelding).
Is het mogelijk een iets scherpere foto te plaatsen waarop de naam goed leesbaar is?
Iets meer informatie is overigens te vinden op: http://www.cognacetapes.com/pageLibre000164e9.html, zoals je ook op mijn site kunt zien. Je kunt bijvoorbeeld 'zoeken' met 'joy' in het zoekvak en dan vind je geloof ik al drie treffers, onder andere in de tabel 'overige producenten', omdat Vinet een distilleerderij is.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: La Fontaine de Joyeuse (chateau de)

Bericht door Hans »

Ton schreef:Iets meer informatie is overigens te vinden op: http://www.cognacetapes.com/pageLibre000164e9.html, zoals je ook op mijn site kunt zien.
Zoek de ... verschillen, is dezelfde link als in bovenstaand bericht :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “La Fontaine Joyeuse”