En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Voor alle off-topic berichten, kun je hier terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door ikpatje »

Alle sterke dranken maw cognac en whisky zijn hier toch verdrongen door de overdadige warmte.
Zou zeggen dat ze pas volledig tot hun recht komen in de lente , herfst en winter.( my 2-cents)
Voor mij nu liever een lekker gekoelde oude geuze of een old way gin/tonic , gin is blijkbaar ook weer in opmars bij veel mensen.

wat slabberen jullie?
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door Roland »

ikpatje schreef:Alle sterke dranken maw cognac en whisky zijn hier toch verdrongen door de overdadige warmte.
Zou zeggen dat ze pas volledig tot hun recht komen in de lente , herfst en winter.( my 2-cents)
Ik heb 8 flessen openstaan, en daar ga ik geen 3 maanden mee wachten :lol:

ikpatje schreef: Voor mij nu liever een lekker gekoelde oude geuze of een old way gin/tonic , gin is blijkbaar ook weer in opmars bij veel mensen.

wat slabberen jullie?
Een gekoelde Pineau des Charentes Blanc van G. et C. RABY
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door ikpatje »

Aha R begin het plaatje te snappen ,

Ik heb 8 flessen openstaan, en daar ga ik geen 3 maanden mee wachten :lol:

Daarom ga je zoveel en zover wandelen om aan je heupflesje te kunnen tutteren , knipoog ;)

ps en met 1 van de 8 flessen zal Peter je wel helpen , zie zijn verbazing nog zo voor mij toen hij de eerste slok dronk , verdoemme wat is dat lekker hoorde ik hardop galmen en je kent hem , tis lekker of tis ni lekker :)

on-topic , gekoelde pineau klinkt wel lekker met dit weer , laat hem je smaken .
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Blamm
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 21:48
Locatie: Rotterdam

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door Blamm »

Niets mis met een cognac-tonic met een partje limoen hoor.
Uiteraard wel die ene fles die met een verjaardag verkregen is en eigenlijk helemaal niet zo lekker is :roll: Niet de goeie fles.

En buiten dat is het vooral weer voor een Belgische blonde of Tripel
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door Hans »

Roland schreef:Ik heb 8 flessen openstaan, en daar ga ik geen 3 maanden mee wachten :lol:
Ook mij smaakt cognac ieder jaargetijde
ikpatje schreef:on-topic , gekoelde pineau klinkt wel lekker met dit weer , laat hem je smaken .
Is heerlijk, vooral de rode van Bertrand is hier ten huize favoriet. Maar om de een of andere reden wordt ik daar altijd snel teut van.

Verder: tonic, rode Lambrusco en zo nog wat meer.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door ikpatje »

Is heerlijk, vooral de rode van Bertrand is hier ten huize favoriet.
Maar om de een of andere reden wordt ik daar altijd snel teut van.

Ja Hans , zonder je te berispen of eender wat , knipoog , dit is een 18+ forum (alcohol) en je moet dus je lekkere rode niet drinken als coca-cola (hoeveelheid en tempo) ;)
of misschien meer oefenen en het tempo en hoeveelheid stelselmatig opvoeren tot je het woordje ,,snel,, kan weglaten.
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door Hans »

ikpatje schreef:Ja Hans , zonder je te berispen of eender wat , knipoog , dit is een 18+ forum (alcohol) en je moet dus je lekkere rode niet drinken als coca-cola (hoeveelheid en tempo) ;)
of misschien meer oefenen en het tempo en hoeveelheid stelselmatig opvoeren tot je het woordje ,,snel,, kan weglaten.
Waardeer je zorg en zou het in het algemeen met je eens zijn, maar ik signaleer toch, dat ik anders op deze drank reageer dan op andere. Alcoholpercentage en gewenning aan wat grotere hoeveelheden kan het niet zijn, dan zou ik het bij cognac ook hebben. Maar is verder geen probleem hoor. Overigens lust ik geen cola ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: En zitten jullie nog aan de cognac met dit warm weer ?

Bericht door Ton »

Tja, ik heb ook de nodige flessen open en net zoals RolanD laat ik die niet aan 'hun lot' over :lol:
Ik heb overigens gemerkt dat de nog zeer jonge (wat heet, 10 jaar) Age du Fruit van Léopold Gourmel met dit warme weer veel beter tot zijn recht komt dan op winterse dagen. Grappig toch en ik kan het niet verklaren maar ik doe er m'n voordeel mee...
Plaats reactie

Terug naar “Overig”