Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door wouter »

Namens mijn broertje (zit nu in London) heb ik een fles Frapin uit 1990 aangeschaft, zijn geboortejaar ;). Altijd leuk!

Aangezien de fles niet van mij is, kan ik hem (nog?) niet proeven, maar ben wel heel benieuwd naar de mening van Hans, waarbij ik deze Cognac in zijn verzameling zag staan... Misschien hebben anderen deze Cognac ook al geproefd?
Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask Cognac is een unieke Cognac speciaal geproduceerd voor The Secret Treasures door Frapin. Van deze unieke 100% Grande Champagne Cognac zijn slechts 586 flessen afgevuld.

Het Frapin Cognac huis ligt in het dorp Segonzac. Grondlegger Pierre Frapin wordt hier geëerd met de naam van een straat en een plein. Frapin is groot grondbezitter in de Grande Champagne met maar liefst 220 hectare vol wijnranken.

Kleur: barnsteen
Geur: harmonisch met hints van viooltjes, rozijnen en honing
Smaak: complex met tonen van gedroogde vruchten en vanille
Afdronk: zacht met tonen van fijne kruiden.
Deze Cognac is een onderdeel van The Secret Treasures serie van het Zwitserse Fassbind (slijter?) en is speciaal hiervoor gebotteld. Naast deze Cognac is er uit dezelfde serie ook de Boutinet (kennen jullie hem nog?) 1990 Single Cask. Gezien de kwaliteit van de Grande Champagne koos ik voor de Frapin uit 1990...

Het leuke van deze Cognac vind ik de uitgebreide informatie op het etiket:

Destillatie jaar: 1990
Bottel datum: 10-07-2003
Fles nummer: 555
Vat nummer: 1031
Aantal flessen: 586
Etiket Frapin Cognac 1990
Etiket Frapin Cognac 1990
Frapin 1990 etiket.jpg (90.4 KiB) 6661 keer bekeken
Frapin secret treasures 1990.jpg
Frapin secret treasures 1990.jpg (43.66 KiB) 6661 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Hans »

Ik heb fles no. 443. De Secret Treasures serie komt allemaal van hetzelfde vat, op dezelfde datum gebotteld. Leuk dat je de smaaknotities hebt bijgevoegd, dan weet ik wat ik behoor te ruiken en proeven :D
Frapin is m.i. tot nu toe eigenlijk altijd goed en deze dus ook.

Kleur: barnsteen? zou ik meer als goud omschrijven
Geur: de viooltjes en de honing kan ik thuisbrengen, de rozijnen niet
Smaak: complex: zeker.
tonen van gedroogde vruchten: :?
vanille: ja
Ik proef ook wat hout
Afdronk: zacht met tonen van fijne kruiden: mooi omschreven

Benieuwd of je nog iets toe te voegen hebt, nadat je broer hem geopend heeft.

Voor de liefhebbers: op dit moment is deze cognac afgeprijsd bij Neeldrinks.com van 60 naar 35 euro. Die 60 euro vond ik hem al waard. Heb er zelf ook nog maar een besteld ;)

The Secret Treasures is een merk van het handelshuis Fassbind in Zwitserland. Het omvat whisky, gin, cognac, rum en ook Hollands gedistilleerd (Els).
Van de cognacs heb ik alleen de Frapin en de Boutinet kunnen vinden
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door wouter »

Hans schreef:Benieuwd of je nog iets toe te voegen hebt, nadat je broer hem geopend heeft.
Als die hem al opent? :lol:
Hans schreef:Voor de liefhebbers: op dit moment is deze cognac afgeprijsd bij Neeldrinks.com van 60 naar 35 euro. Die 60 euro vond ik hem al waard. Heb er zelf ook nog maar een besteld ;)
35 euro is inderdaad niets, helemaal in vergelijking met de jonge en minder bijzondere Frapin VS die voor hetzelfde bedrag bij de Gall en Gall wordt verkocht....
Hans schreef:Heb er zelf ook nog maar een besteld ;)
Nice :) twee flessen uit een vat in je bezit ;) gaat de goede kant op met de verzameling!
Hans schreef:Van de cognacs heb ik alleen de Frapin en de Boutinet kunnen vinden
Ben je ook bekend met de Boutinet 1990? of begin je daar niet aan, door zijn Fins Bois?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Hans »

wouter schreef:Als die hem al opent? :lol:
Al een strategie voor als hij hem niet opent? (Ergens in de range tussen onterven en gewoon terugpakken, die fles dan :D )
wouter schreef:Nice :) twee flessen uit een vat in je bezit ;) gaat de goede kant op met de verzameling!
Inderdaad, hoewel mijn echtgenote wel even moest wennen aan het idee, dat er nu ook "dubbelen" zijn 8-) vanwege de toch al beperkte kastruimte
wouter schreef:Ben je ook bekend met de Boutinet 1990? of begin je daar niet aan, door zijn Fins Bois?
Mijn primaire interesse blijft de bouilleurs de cru uit de grande champagne, maar dat is geen keiharde grens. Heb nav de proeverij de Grosperrin XO en de Camus Ile de Ré XO ook op mijn lijstje staan en ben zeer benieuwd naar Jurrit's bevindingen van de beide Château de Beaulons, de 7 jaar en de 12 jaar. (Beetje doordrinken, Jurrit! :D )
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Jurrit »

Ook bij Hanos, vorige week gespot en volgens mij daar ( maar liefst ) € 57,=

De Chateau de Beaulon inmiddels beschreven in andere topic :)
Laatst gewijzigd door Jurrit op di 22 jun 2010, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Hans »

Jurrit schreef:Ook bij Hanos, vorige week gespot en volgens mij daar ( maar liefst ) € 57,=
is al heel lang de normale prijs, zo rond de € 60,-- De prijs bij Neeldrinks is uitzonderlijk laag (ik heb geen aandelen).
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Bas
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 12:09

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Bas »

Heb er ook een besteld, ben er nog niet uit of het er een voor de verzameling (blasphemy!) of voor consumptie wordt :)
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door wouter »

Bas schreef:Heb er ook een besteld, ben er nog niet uit of het er een voor de verzameling (blasphemy!) of voor consumptie wordt :)
Leuk! Ben benieuwd wat het gaat worden!

Nu al 4 flessen uit hetzelfde vat van forumleden (incl. me broertje dan...), gaat de goede kant op :D

Als dit zo blijft doorgaan, kunnen we misschien ooit gezamelijk wel een heel vat kopen, en bottelen voor leden... ;)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Jones
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 21:45
Locatie: Rotterdam

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Jones »

Zag de prijs bij Neeldrinks en kon het gewoon niet laten:) Heb er afgelopen zaterdag ook eentje besteld voor de collectie.
Maybe it's like becoming one with the cigar. You lose yourself in it; everything fades away: your worries, your problems, your thoughts. They fade into the smoke, and the cigar and you are at peace.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door wouter »

Jones schreef:Zag de prijs bij Neeldrinks en kon het gewoon niet laten:) Heb er afgelopen zaterdag ook eentje besteld voor de collectie.
Mooi! :D Jij gaat hem dus ook niet openmaken? ;)

Deze Cognac kost nu trouwens weer gewoon 60 euro :( iedereen hier heeft mazzel gehad :D
nieuwe prijs Frapin 1990.png
nieuwe prijs Frapin 1990.png (5.22 KiB) 6563 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Millésimes/Vintage/Jaartalcognacs”