Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Ton »

wouter schreef:Altijd lekker! :D wat vond jij trouwens van deze Cognac op de proeverij?
Ik heb wat smaaknotities opgeschreven, maar het was de 8e die we proefden en dan wordt het toch wel wat moeilijker: zachte smaak, verspreidt zich langzaam door de mond, wat scherp en houttonen, vanille en boomfruit (peren).
Hij kreeg van mij een 8 en eindigde daarmee op de 2e plaats voor mij (na de Trijol).
Ik zal binnenkort na wat uitgebreider geproefd te hebben opnieuw mijn smaaknotities opschrijven.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Ton »

wouter schreef:
Ton schreef:Dat wordt weer proeven van 't weekend :roll:
Altijd lekker! :D wat vond jij trouwens van deze Cognac op de proeverij?
Ik heb deze nu wat uitgebreider kunnen proeven.
Kleur: licht oranje koperkleur
Geur: zoete vanille en hout
Smaak: iets scherp aan het gehemelte; smaken moeilijk thuis te brengen, maar zeker vanillesmaak en wat kaneel erin
Nasmaak: inderdaad wat kruidig, niet zo'n lange nasmaak
Ik blijf bij mijn 8 die ik hem ook op de proeverij gaf.
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 395
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Jurrit »

Ik heb dit weekend deze cognac nog eens geproefd.
Echt heel bijzonder qua smaak vind ik deze cognac echter niet.
Al met al vind ik de smaak enigszins hard en scherp in de keel.
De geur blijft niet echt hangen, althans in mijn neus.
Voor mij komt deze leuke botteling erg veel overeen met een V.S.O.P. hetgeen me meteen ook opviel tijdens de proeverij.
Kortom, voor mij een aardige cognac maar blijft uiteindelijk voor mij steken op een 7-minnetje.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Frapin - Secret Treasures Frapin 1990 Single Cask

Bericht door Ton »

Jurrit schreef:Ik heb dit weekend deze cognac nog eens geproefd.
Echt heel bijzonder qua smaak vind ik deze cognac echter niet.
Al met al vind ik de smaak enigszins hard en scherp in de keel.
De geur blijft niet echt hangen, althans in mijn neus.
Voor mij komt deze leuke botteling erg veel overeen met een V.S.O.P. hetgeen me meteen ook opviel tijdens de proeverij.
Kortom, voor mij een aardige cognac maar blijft uiteindelijk voor mij steken op een 7-minnetje.
Ik heb mijn zoon van 23, Matthijs, deze ook eens laten proeven. Hij is meer een whisky-fanaat. Van een enthousiaste wijnverkoper had ik gehoord dat Frapin vaak goed in de smaak viel bij Whisky-liefhebbers en dat was voor hem onlangs op een cognacproeverij ook weer bevestigd; vandaar.
Matthijs geeft inderdaad zo'n beetje hetzelfde commentaar als jij hierboven deed, Jurrit. Hij heeft ook smaaknotities gemaakt:

Kleur: amber goud.
Neus: zoete honingachtige geur, eikenhout en wat lichte fruittonen die ik niet goed thuis kan brengen – peer, abrikoos, gedroogd? Een milde rozijnengeur misschien.
Smaak: complex zoete en zachte smaak. Iets scherper achterin de mond. Vanille, hout, kandij, licht gekruid en iets van noten – walnoot?
Afdronk: een iets scherpere afdronk dan ik zou verwachten. Ietwat tintelend en kruidig vermengd met de zoete honingachtige smaak die blijft hangen.
Hij vatte het samen met: wat scherp en hard; niet echt mijn smaak.
Plaats reactie

Terug naar “Millésimes/Vintage/Jaartalcognacs”